HONDA – AZ ÁLMOK EREJE
Cégalapítónk, Soichiro Honda mindig a jövőről álmodott. És általában meg is alkotta. Az álom akkor kezdődött, mikor Soichiro először látott autót. Annak szentelte életét, hogy álma valóra váljon.

Az álmok megvalósulhatnak
Soichiro Honda szerette saját kezével megalkotni, amit elképzelt. – Akkor érzem a legjobban magam, ha villáskulcs van a kezemben – mondogatta.

KÉTKERÉKEN SZÉP AZ ÉLET
A legelső Honda termék.
Soichiro Honda az alkatrészgyártáson keresztül tanulta ki a járműkészítés csínját-bínját. Vállalkozása gyorsan fejlődött, de a második világháború közbeszólt, s újra kellett kezdenie az építkezést. Ezúttal nagyot álmodott. Megalkotta a Honda első saját fejlesztésű, házon belül gyártott járművét, a Type A-t.
Kerékpáralapokon
Mozgatásáról átalakított generátorhajtó-motor gondoskodott, ami korábban egy katonai rádió áramellátását biztosította. Azonnali siker lett. Miután elfogytak a hadsereg leselejtezett aggregátorjai, Soichiro megtervezte saját erőforrását. 1948-ben megszületett a Honda Motor Co. Társaság Az álom valósággá vált.

EGYSÉGBEN AZ ERŐ
Az első Honda autó.
A hatvanas évekre a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőtte ki magát a Honda, a vásárlók pedig egyre többet akartak. Válaszul Soichiro 1962-ben előrukkolt egy gyönyörű sportkocsi-prototípussal, ami egy évvel később, S500 néven került sorozatgyártásba.
Örökké mozgásban
Két éven belül új üzemegységre volt szükségünk, hogy ki tudjuk elégíteni a megrendeléseket. Soichiro vágyai testet öltöttek, a hatvanas évek pedig táncba vitték az új jövevényeket.
AZ AMERIKAI ÁLOM
Honda-gyártás és -eladás világszerte.

1959-ben – Los Angeles-i központtal – megindult a Hondák tengeren túli értékesítése, a japán újonc tehát exportőrré lépett elő. Az amerikai Honda szinte letarolta a piacot, amiben nagy szerepe volt az 1960-as évek híres reklámkampányának is, melyen – szabad fordításban – az alábbi felirat volt olvasható: „A legkedvesebb emberek Hondával járnak.” (Ez az igazság...)
Költözés Európába
1962-ben a Honda illetékesei bejelentették, hogy a belgiumi Aalstban megépítik a vállalat első Japánon kívüli üzemegységét. A gyár egy éven belül készen állt a termelésre, és maga Soichiro Honda nyitotta meg kapuit. A Honda Motor Co. Ltd. mindössze 15 éves volt, de már nemzetközi szinten működött.


AZ ÁLMOK ALAPANYAGAI
NSX: a Honda szupersportkocsija.
A nyolcvanas évekre világszerte ismerté vált a Honda. Ezáltal új lehetőségek nyíltak cégünk számára, megépíthettük például egyedülálló szupersportkocsinkat, ami új mércét teremtett kategóriájában. – Szupersportkocsit építeni minden fejlesztőmérnök álma – árulta el Shigeru Uehara, az NSX-projekt vezetője.
Versenyzői gének
A New Sportscar-eXperimental néven emlegetett fejlesztési folyamat eredményeként látott napvilágot a legendás NSX, amelynek kidolgozásában a világbajnok autóversenyző, Ayrton Senna is jelentős szerepet vállat. Mikor a modell 1989-ben elsőként a nagyközönség elé gurult, mindenkit elkápráztatott, a riválisok tervezői pedig jó pár éjszakán át forgolódtak álmatlanul.
