A HONDA VILÁGA

A HONDA RACING CSILLAGAI

A győzni akarás tüze mindennél fényesebben világít, igazából mégsem ez számít, hanem a gondos felkészülés és a tanulás.

Honda

Teljes elkötelezettség

„Ha a Honda nem versenyezne, nem is lenne Honda.” – Soichiro Honda

KÉZRÁTÉTEL
SOICHIRO SOHA NEM ÜLT BABÉRJAIN, LÁTNI, ÉREZNI SZERETTE VOLNA, HOGY ÁLMAI MEGVALÓSULNAK

A TUDÁS HATALMA

Honda az élvonalban.

Soichiro Honda imádta a versenyzést. A harmincas években bátyjával állt rajthoz egy házilag felkészített Forddal. Nem sokkal a Honda alapítását követően, 1949-ben benevezte motorkerékpárjainkat a nevesebb versenyekre, és megannyi díjat söpörhettünk be. Soichiro nem állt meg itt. Olyan autóval szeretett volna bajnokká válni, amelyet maga épített, beleértve a motort és a futóművet is. A első lépéseket 1964-ben tette meg céljai felé, nem máshol, mint az autóversenyzés királykategóriájában, a Formula-1-ben.

A Honda F1-világbajnok lesz

A Honda RA271 az 1964-es Német Grand Prix-n mutatkozott be, s futamról futamra vált egyre versenyképesebbé. Az 1965-ös évadban úgy tűnt, több a hullámvölgy, mint a csúcshódítás, aztán megtörtént, amire úgy vártunk: Richie Ginther és az RA272 megnyerte a mexikói futamot. Ez azt jelentette, hogy nagyjából egy évvel a csapat bemutatkozását követően valóra vált Soichiro álma.

A Honda mérnökei keményen dolgoztak a hatvanas években, hogy a márka az F1 élvonalába kerülhessen.

Bajnoki teljesítmény

A világbajnok John Surtees emlékezetes győzelmet aratott 1967-ben az olasz GP-n – megnyerte a futamot az első alkalommal indított RA300-zal. A csapat 1968-ban visszavonult, hogy minden szakemberünk az új közúti autók motorjainak fejlesztésére koncentrálhasson, de a Honda örökre beírta magát a motorsport nagyjai közé.

A GYŐZTES FORMULA

Az aranykor.

Nem kevesebb, mint 15 év kihagyás után, 1983-ban tértünk vissza az F1 világába, méghozzá motorbeszállítóként. Az évad utolsó versenyén Keke Rosberg, a Williams Honda versenyzője ötödikként végzett, egy évvel később pedig megnyerte első versenyünket a turbóérában. Első Formula 1-es világbajnoki címünket a Williams színeiben induló Nelson Piquet szerezte meg 1987-ben. Ebben az időben Ayrton Senna csapatának, a Lotusnak is készítettünk motorokat, s olyan jól sikerültek erőforrásaink, hogy mindig az első négyben végeztek a Honda-motoros autók.

Honda-uralom az F1-ben

1988-ban megkezdtük a közös munkát a McLarennel, illetve Ayrton Sennával, és 16-ból 15 versenyen diadalmaskodtunk. 1989-ben Alain Prost nyert a McLaren Hondával, majd Ayrton ragadta magához az elsőséget, 1990-ben és 1991-ben is maga mögé utasítva riválisait. Mondhatni, verhetetlenek voltunk...

A Honda-motorral felszerelt Lotus 100T-t az F1-es címvédő, Nelson Piquet vezette az 1988-as szezonban.

VERSENYZÉS ZÖLDBEN

Álmaink bolygója.

Második F1-ben töltött időszakunk 1992-ben, az ausztrál GP-vel ért véget, ahol McLaren-Honda és Gerhard Berger szerezte meg az első helyet. Partnerünk, a Mugen Motorsports révén még valamelyest képviseltettük magunkat, de ez nem volt összevethető korábbi tevékenységünkkel.

Vissza a csúcsra

Az ezredfordulót követően úgy határoztunk, hogy visszatérünk, egyúttal motorokat szállítottunk a BAR csapatnak. A 2004-es szezon nem sikerült valami fényesen, de 2006-ban – Honda F1 Racing névre átkeresztelt – csapatunk megnyerte a Magyar Nagydíjat. Ekkor szerezte meg első F1-es győzelmét Jenson Button.

A 2007-es esztendőben indítottuk útjára Earth Dreams névre keresztelt motorfejlesztési programunkat. Nem voltak kimagaslóak az eredményeink, de komoly előrelépést értünk el Ross Brawn irányítása alatt, s csak akkor léptünk vissza, mikor összeomlott a világgazdaság és minden erőnkkel az üzletmenetre kellett koncentrálnunk.

Button F1-bajnok

Ross Brawn és Nick Fry – némi hondás segítséggel – megvásárolta a brackley-i gárdát, és befejezte a 2009-es szezonra szánt versenygép fejlesztését. A Brawn GP névre átkeresztelt csapat Jenson Buttont választotta pilótának, aki nemcsak megnyert hat versenyt az első hétből, hanem a pilóták és a konstruktőrök kupáját is megszerezte.

GÖRDÜLŐ ELISMERÉS

Egy gyors pillantás sportsikereinkre, közöttük az egyéni és a konstruktőri kupákra.

1. F1-korszak:
1964-1968
2 futamgyőzelem
Richie GINTHER (USA) 1
John SURTEES (Egyesült Királyság) 1
2. F1-korszak:
1983-1992
69 futamgyőzelem
Keke ROSBERG (Finnország) 3
Nigel MANSELL (Egyesült Királyság) 13
Nelson PIQUET (Brazília) 7
Ayrton SENNA (Brazília) 32
Alain PROST (Franciaország) 11
Gerhard BERGER (Ausztria) 3
3. F1-korszak:
2000-2008
1 futamgyőzelem
Jenson BUTTON (Egyesült Királyság) 1
Egyéni világbajnoki cím 5 egymást követő évben 1987 Nelson PIQUET (Brazília)
1988 Ayrton SENNA (Brazília)
1989 Alain PROST (Franciaország)
1990 Ayrton SENNA (Brazília)
1991 Ayrton SENNA (Brazília)
Konstruktőrök kupája 6 egymást követő évben 1986 Williams Honda (FW11)
1987 Williams Honda (FW11B)
1988 McLaren Honda (MP4/4)
1989 McLaren Honda (MP4/5)
1990 McLaren Honda (MP4/5B)
1991 McLaren Honda (MP4/6)

MERT IDE TARTOZUNK

Mert a fejlődés a verseny velejárója.

A Honda nem tudja magát hosszan távoltartani a motorsporttól. Nagy vágyunk volt, hogy részesei legyünk az F1 új, hibrid korszakának, és bővítsük tudásunkat, ezért 2015-ben ismét megegyeztünk a – futóműért és karosszériáért felelős – McLarennel.

Kihívás elfogadva

Átestünk a tűzkeresztségen. Soichiro Honda azt mondta, hogy a siker 99 százalék kudarc, s az elmúlt években megtapasztalhattuk, mennyire igaza volt. De a motorunk jobb, hatékonyabb lett, és az igencsak ambiciózus Toro Rossóval az élre kerülhetünk 2018-ban.

Az STR13 kódjelű versenyautót Brendon Hartley és Pierre Gasly vezeti majd a hároméves együttműködési időszak első esztendejében. A kezdeti tesztek azt mutatják, hogy jó irányba haladunk, a csapat pedig mindent megtesz, hogy tökélyre fejlessze ezt a feltűnő, szemet gyönyörködtető autót a 2018-as szezonban.

HONDA RACING F1

Idén a Toro Rosso csapattal versenyzünk közösen. – Óriási előny, hogy egy olyan nagy vállalattal dolgozhatunk közösen, mint a Honda – osztotta meg gondolatait a csapatvezető, Franz Tost.

A CÉLVONAL SOHA NEM AZ ÚT VÉGE

Versenypályáról a közútra.

Azt mondják, a fejlődés a verseny velejárója. Az biztos, hogy mi rengeteget fejlődtünk a különféle viadalokon, és amit megtanultunk a pályán, azt felhasználtuk utcai járműveink tervezésénél. A versenypálya nekünk nem más, mint járműipari tesztlabor.

A határok feszegetésével a holnap autóihoz juthatunk el. Győzelem vagy veszteség – nekünk mindegy, soha nem adjuk fel! A célvonal egy új verseny rajtja, ez éltet minket.

HONDA RACING

A MÚLT

Büszkék vagyunk történetünkre. Olvassa el, hogyan formálta cégalapítónk, Soichiro Honda a vállalatot!

Múltunk

A JELEN

Ismerje meg a Honda világát, európai tevékenységét és sikereinek titkát!

Jelenünk

A JÖVŐ

Merre visznek minket legújabb álmaink? Tekintse meg a jövő Hondáit!

Jövőnk